Familienkasse zawsze na początku roku podaje terminy, kiedy dla poszczególnych numerów zostanie wypłacone świadczenie Kindergeld. Niezmiennie terminy wypłat są zależne od tego, jaki posiadamy numer. Oczywiście niekiedy termin wypłaty może się opóźnić z uwagi na późniejsze zaksięgowanie przelewu w banku.
Familienkasse w każdym piśmie, jakie do nas wysyła oznacza indywidualnym numerem tzw. Kindergeldnummer (lub Kudennummer). Słada się on z trzech cyfr, litery “F” i “K” oraz oklejnych 6 cyfr. Wygląda tak, gdzie “X” to cyfry:
XXXFKXXXXXX
Można go znaleźć w każdym piśmie od Familienkasse pod naszymi danymi.
Ostatnia cyfra numeru Kindergeld określa, kiedy pieniądze powinny wpłynąć na konto. Zdarzają się jednak opóźnienia, które wynikają z pracy banków lub tego, czy konto jest walutowe, polskie lub w Polsce wypada święto, które jest dniem wolnym od pracy. Jednak fakt, że Kindergeld nie wpłynął dwa czy trzy dni po terminie nie powinien wzbudzać w nas paniki.
NUMER 0:
NUMER 1:
NUMER 2:
NUMER 3:
NUMER 4:
NUMER 5:
NUMER 6:
NUMER 7:
NUMER 8:
NUMER 9:
Kasa Rodzinna ma prawo wstrzymać świadczenie w razie pytań, wątpliwości lub zmian. Nie jest to nic osobistego, skierowanego przeciwko konkretnej osobie. Po prostu wstrzymują wypłatę, bo mają do tego prawo. W interesie Wnioskodawcy jest doprowadzenie do tego, aby urząd wyjawił przyczynę (na piśmie), dlaczego nie wypłaca świadczenia. Dlatego trzeba możliwie szybko przygotować pismo do Familienkasse i wnosić, aby urząd przedstawił swoje stanowisko oraz powody, dlaczego wstrzymał Kindergeld. Nie wystarczy informacja z infolinii, bo po rozmowie telefonicznej z konsultantem nie zostaje żaden dowód. Wnioskodawca powinien dążyć do uzyskania dowodu na piśmie, bo może to być sprawa trudna i zapowiedź konfliktu z niemieckim urzędem lub może to być sprawa prosta. Tego w momencie, gdy urząd wstrzyma wypłatę nie wiemy. Więc w naszym interesie jest, żeby mieć dowody na piśmie, aby na dalszym etapie konfliktu mieć jak bronić swojego stanowiska. Masz problem z Kindergeld i Familienkasse – zapisz się na bezpłatną konsultację.
Typowe powody wstrzymania Kindergeld to:
Zapisz się na bezpłatną konsultację telefoniczną. Wybierz w kalendarzu dzień i godzinę, kiedy znajdziesz czas.
Zapisz się na bezpłatną konsultację