Czy bezpłatna pomoc prawna to mit? Czego możecie spodziewać się po bezpłatnej pomocy prawnej? Co to znaczy bezpłatne konsultacje? I dlaczego nie obsługujemy klientów, którzy nie wpłacają pieniędzy?
W każdym powiecie przyjmuje radca/adwokat, który udzieli porady prawnej każdej osobie, która zadeklaruje, że nie stać jej na wynajęcie sobie pełnomocnika. Radców prawnych też posiadają Miejskie Ośrodki Pomocy Społecznej. Również można skorzystać z ich wiedzy. Jest cały szereg prywatnych fundacji lub stowarzyszeń, które udzielają rad pro bono. Zachęcamy do korzystania z tych możliwości, jeśli sprawa dotyczy typowych tematów, np. alimenty. Jeśli chodzi o Kindergeld, to bezpłatna pomoc zazwyczaj nie pomoże. Niewielu adwokatów/radców zna ten temat. Szansa, że korzystając z bezpłatnej porady trafi się na specjalistę w tej dziedzinie jest mikroskopijna.
Pełnomocnicy mający dyżury w Urzędach Powiatowych, otrzymują za swoją pracę wynagrodzenie zgodnie z ustawą o bezpłatnej pomocy prawnej. Ludzka psychika zbudowana jest w ten sposób, że jeśli otrzymuje coś za darmo, to podejrzewa, że taka rada jest niepełnowartościowa. W tym
wypadku umysł nas zwodzi. Za poradę w kancelarii i za poradę w powiecie ten sam radca/adwokat pobiera pieniądze. Jako profesjonalista i tu, i tu powinien być równie zaangażowany. Inna sprawa, czy jest specjalistą w danej dziedzinie? To trzeba by ustalić. Na przykład zaczerpnąć języka w sądzie, w jakich tematach dany pełnomocnik się specjalizuje.
Oznacza to, że za darmo omówimy Twoją sprawę i na podstawie informacji uzyskanych podczas rozmowy ocenimy, co jest do zrobienia i ile to kosztuje z naszej strony. To że po tej rozmowie wystawiamy często fakturę proforma, nie zmusza potencjalnych klientów do wpłaty. Jeśli nie zrobią nic, żadne działania z naszej strony nie zostaną podjęte.
“Dlaczego nie możecie mi pomóc za procenty od zwycięstwa? Chciałabym rozpocząć współpracę, ale w tej chwili mnie na to nie stać” – słyszymy czasem w słuchawce. Jeden główny powód, dlaczego nie podejmujemy się takiego zadania:
Aby wygrać, potrzebna jest aktywność Klientki/Klienta. Trzeba dosyłać zdjęcia/skany, wyciągać dokumenty z różnych urzędów, trzeba kontaktować się z nami. Konflikt wymaga też odporności na odmowy, odrzucone wnioski, nie uznane skargi. Trzeba umieć przyjmować ciosy. Ludzie, którzy płacą, są aktywni, starają się, pilnują terminów i lepiej się z nimi współpracuje i są wytrwalsi. Ludzie, którzy otrzymują coś za darmo, nie wysilają się.
Wpłata oznacza bardziej zdeterminowanego i lepiej współpracującego Klienta. Uczymy naszych Klientów, aby rozwiązywali te problemy, na których można zarobić. I ignorowali te, w których stawką jest ostatnie zdanie, honor, widzimisię, złośliwość, chęć zemsty. Nie tylko powtarzamy to w kółko, ale przede wszystkim sami dokonujemy selekcji według tej zasady.
Zapisz się na bezpłatną konsultację telefoniczną. Wybierz w kalendarzu dzień i godzinę, kiedy znajdziesz czas.
Zapisz się na bezpłatną konsultację